Breaking news
Outrage at unsolicited 'Vote Yes' same-sex marriage texts  -
Australians need to defy history to win ODI series -
Tom Burgess and Tahlia Giumelli brunch in Bondi -
Bec Judd takes to Instagram to flaunt her slender frame -
The story behind Australia's far right -
‘Boys brag’ — and a teacher is fired -
Elise Stacy 'in love again' after her Matty J heartbreak -

Newspaper prints letter to editor from man who was dead

Newspaper apologised to reader after printing letter to editor after writer died Port Stephens Examiner weekly newspaper mistakenly published the old letter The writer's son filed an official complaint with the Australian Press Council  

By Daniel Peters For Daily Mail Australia

Published: 07:24 BST, 3 August 2017 | Updated: 07:24 BST, 3 August 2017

View
comments

A newspaper was forced to publish an apology to its readers after printing a seven-year-old letter to the editor - two years after the man who wrote it died.

Scott Broadhead, from NSW's central coast, was horrified when he opened the Port Stephens Examiner paper last year to find a letter signed off by his late father Bill.

The letter, which Bill had written in 2009, congratulated the local council for building a cycling and walking track and came with a photo captioned: 'JOB WELL DONE'.

Port Stephens Examiner newspaper (file image of Fairfax papers) was forced to publish an apology to its readers after printing a letter to the editor - two years after its writer had died

Port Stephens Examiner newspaper (file image of Fairfax papers) was forced to publish an apology to its readers after printing a letter to the editor - two years after its writer had died

Mr Broadhead filed a complaint with the Australian Press Council after spotting the old letter, describing the mistake 'totally insensitive' and 'misleading'.

He claimed his father's letter was clearly dated '07.05.09' and was addressed to the local mayor - not the local council it was directed to when it was republished.

He also said he had made efforts to contact The Examiner's editor, to no avail.

In a written response provided to the Press Council, the publication said the error was an honest

read more from dailymail.....

Get the latest news delivered to your inbox

Follow us on social media networks

PREV JUST IN: White House says DACA decision will be announced Tuesday
NEXT One in three nurseries could shut in a year