Backlash from members hits Press watchdog supported by Mosley

Editors and publishers of at least nine titles said they were reviewing their relationship. Pictured: Max Mosley 

Editors and publishers of at least nine titles said they were reviewing their relationship. Pictured: Max Mosley 

The Press regulator bankrolled by a Mosley family trust was last night facing a backlash from members, with several considering ditching it.

Editors and publishers of at least nine titles said they were reviewing their relationship.

The racist Mosley leaflet unearthed by the Mail and the fact the former Formula 1 boss’s family’s trust bankrolls the regulator were both cited as reasons for considering their position.

Impress, which was granted state recognition in 2016, receives the vast majority of its finding – nearly £1million a year – from a charity backed by a trust set up in the name of Max Mosley’s son.

Despite repeated threats of legal sanctions if they do not join a state-approved regulator, no national newspapers belong to Impress – most of whose members are small publications, community websites or blogs without office telephone numbers and only email addresses as a point of contact. The nine titles which said they are considering pulling out were the Gedling Eye, Commonspace, Bognor Regis Post, Chichester Post, South Molton and District news, Bristol 24/7, Skwawkbox, The Wokingham Paper, and Llanelli Online.

Impress chief executive Mr Heawood last night issued a statement claiming it had ‘been in touch’ with all Impress-regulated publications, and that ‘no-one has told us that they

read more from dailymail.....

Get the latest news delivered to your inbox

Follow us on social media networks

NEXT Puerto Rico board files flurry of lawsuits ahead of claim deadline